AGB
Algemene voorwaarden
van PAGOPACE GmbH, handelend onder de naam PAGOPACE, Hohenzollernring 36, 50672 Keulen, hierna te noemen de verkoper.
§ 1 Algemeen, definities
(1) De verkoper biedt via de online shop op de website www.pagopace.de met name contactloze betaalwearables aan. De volgende algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op de zakelijke relatie tussen de verkoper en de klant in de versie die geldig is op het moment van de bestelling.
(2) Een consument is elke natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht voor doeleinden die niet hoofdzakelijk kunnen worden toegerekend aan zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. Ondernemers in de zin van deze algemene voorwaarden zijn natuurlijke personen of rechtspersonen of rechtsbekwame personenvennootschappen die bij het sluiten van de rechtshandeling handelen in de uitoefening van hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. Klanten in de zin van de algemene voorwaarden zijn zowel consumenten als ondernemers.
(3) Individuele contractuele afspraken hebben voorrang op deze algemene voorwaarden. Afwijkende, tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden maken geen deel uit van de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk met de geldigheid ervan is ingestemd.
§ 2 Voorwerp van de overeenkomst
(1) Het aanbod heeft uitsluitend betrekking op de aankoop van de zogenaamde hardware (ring of ander contactloos betaalapparaat).
(2) De hardware is bedoeld voor gebruik in het kader van contactloze betalingsprocessen. Voor de activering en het gebruik van de betalingsfunctie is een compatibele creditcard vereist. De betalingsfunctie kan worden ingesteld door een ondersteunde betalingsdienstaanbieder (bijv. Curve of VIMpay). De aanbieder van deze app is niet de verkoper. VIMpay wordt namelijk aangeboden door de twee samenwerkende bedrijven petaFuel GmbH en PayCenter GmbH, beide gevestigd in Clemensänger-Ring 24, 85356 Freising. Meer informatie is te vinden op www.vimpay.de. De app Curve wordt beheerd door het bedrijf Curve OS Ltd, gevestigd in 15-19 Bloomsbury Way, Londen, WC1A 2TH, Verenigd Koninkrijk. Meer informatie is beschikbaar op www.curve.com. Het beschikbaar stellen of instellen van de betaalfunctie zelf maakt geen deel uit van de overeenkomst.
(3) Na het sluiten van de koopovereenkomst (zie § 3 van deze algemene voorwaarden) kan de klant zijn gegenereerde creditcardgegevens via de PAGOPACE-app koppelen aan het wearable, zodat deze op de hardware kunnen worden opgeslagen.
(4) De betalingsfunctie van de contactloze betaalwearables is afhankelijk van de looptijd van de door de klant opgegeven creditcard en is beperkt tot deze looptijd.
§ 3 Totstandkoming van de overeenkomst
(1) De presentatie van de goederen op de website van de verkoper vormt geen aanbod in juridische zin, maar slechts een uitnodiging aan de klant om een aanbod in juridische zin te doen. De bestelde goederen kunnen er vanwege de technisch bepaalde weergavemogelijkheden enigszins afwijken van de goederen die op internet worden getoond. Er kunnen in dit opzicht kleurverschillen optreden.
(2) De bestelling door de klant kan plaatsvinden via de website van de verkoper, per e-mail, per fax of ook schriftelijk. De bestelling van de klant vormt een bindend aanbod tot het sluiten van een koopovereenkomst voor de bestelde goederen.
(3) De verkoper zal de ontvangst van de bestelling van de klant onmiddellijk per fax of e-mail bevestigen.
De koopovereenkomst komt tot stand
a) door verzending van een afzonderlijke e-mail met een orderbevestiging of
b) door levering van de goederen of
c) wanneer de klant na zijn bestelling door de verkoper wordt verzocht tot betaling,
waarbij bij het optreden van meerdere alternatieven het eerst optredende alternatief bepalend is voor het tot stand komen van de overeenkomst.
(4) De overeenkomst wordt gesloten onder voorbehoud van niet-levering door onze leveranciers. Dit geldt alleen indien de niet-levering niet aan de verkoper kan worden toegerekend en deze met de nodige zorgvuldigheid een concrete dekkingsovereenkomst met de leverancier heeft gesloten. De verkoper zal alle redelijke inspanningen leveren om de goederen te verkrijgen. Anders wordt de tegenprestatie onmiddellijk terugbetaald. In geval van onbeschikbaarheid van de goederen wordt de klant onmiddellijk op de hoogte gebracht.
(5) Indien de klant de goederen elektronisch bestelt, wordt de tekst van de overeenkomst door de verkoper opgeslagen en samen met de rechtsgeldig opgenomen algemene voorwaarden na het sluiten van de overeenkomst per e-mail aan de klant verzonden.
§ 4 Eigendomsvoorbehoud
(1) Bij consumenten behoudt de verkoper zich het eigendom van de goederen voor totdat de koopprijs volledig is betaald. Bij ondernemers behoudt de verkoper zich het eigendom van de goederen voor totdat alle vorderingen uit een lopende zakelijke relatie volledig zijn voldaan.
(2) Bij contractbreuk door de klant, in het bijzonder bij betalingsachterstand, bij onjuiste informatie van de klant over zijn kredietwaardigheid of wanneer een verzoek tot opening van een insolventieprocedure wordt ingediend, heeft de verkoper – indien nodig na het stellen van een termijn – het recht om de overeenkomst te ontbinden en de goederen terug te vorderen, voor zover de klant de tegenprestatie nog niet of niet volledig heeft geleverd.
(3) De ondernemer heeft het recht om de goederen in het kader van zijn normale bedrijfsvoering door te verkopen. Hij draagt reeds nu alle vorderingen ter hoogte van het factuurbedrag die hem door de doorverkoop aan een derde ontstaan, aan de verkoper over. De verkoper aanvaardt de overdracht. Na de overdracht is de ondernemer bevoegd om de vordering te innen. De verkoper behoudt zich het recht voor om de vordering zelf te innen zodra de ondernemer zijn betalingsverplichtingen niet naar behoren nakomt en in verzuim raakt.
(4) De verkoper verbindt zich ertoe om op verzoek van de klant de hem toekomende zekerheden vrij te geven voor zover de realiseerbare waarde van de zekerheden de te verzekeren vordering met meer dan 10 % overschrijdt. De keuze van de vrij te geven zekerheden is daarbij aan de verkoper.
§ 5 Vergoeding
(1) De opgegeven koopprijs is bindend. De koopprijs is inclusief de wettelijke omzetbelasting. De extra verzendkosten zijn opgenomen in het overzicht “Verzending”. Kosten voor verpakking zijn al inbegrepen in de verzendkosten.
(2) De klant heeft alleen recht op verrekening als zijn tegenvorderingen rechtsgeldig zijn vastgesteld, erkend of niet door de verkoper worden betwist. Het recht van de koper om te verrekenen met contractuele en andere vorderingen uit de totstandkoming of uitvoering van deze overeenkomst blijft hierdoor onaangetast. De klant kan alleen een recht van retentie uitoefenen als zijn tegenvordering op dezelfde overeenkomst berust.
§ 6 Betalingsmogelijkheden
(1) De betalingsmogelijkheden die de klant voor de aankoop van de goederen ter beschikking staan, worden aan de klant weergegeven in het overzicht “Betaling”.
(2) Meer informatie over de betalingsmiddelen is te vinden in het overzicht “Betaling” en in de klantinformatie en de privacyverklaring op de website van de verkoper.
§ 7 Verzending
(1) De verkoper levert uitsluitend in de landen die in het overzicht “Verzending” zijn vermeld.
(2) De leveringstermijn voor leveringen binnen Duitsland wordt op de betreffende aanbiedingspagina vermeld. Het begin van de leveringstermijn wordt (afhankelijk van de gekozen betaalwijze) bepaald volgens lid 3 tot en met 5.
(3) De leveringstermijn voor de bestelde hardware (bijv. ring of ander contactloos betaal-wearable) begint één werkdag na ontvangst van de betaling door de verkoper.
(4) Informatie over de levertijd bij levering in andere landen is te vinden in de klantinformatie en in het overzicht “Verzending” op de website van de verkoper.
(5) Indien het begin of het einde van de termijn op een zaterdag, zondag of een wettelijke feestdag valt, wordt het begin of het einde van de termijn verschoven naar de volgende werkdag.
(6) Met betrekking tot het voorbehoud van correcte levering door onze leveranciers verwijst de verkoper naar § 3 lid 4 van deze algemene voorwaarden.
(7) De verkoper heeft het recht om de levering in delen uit te voeren, voor zover een deellevering rekening houdend met zijn belangen redelijkerwijs van de klant kan worden verwacht. Dit heeft geen invloed op de inhoud van de overeenkomst, in het bijzonder op de door de verkoper verschuldigde prestatie of op de overeengekomen prestatietermijn. De deellevering brengt voor de klant geen extra kosten met zich mee.
§ 8 Overgang van risico
(1) Bij consumenten gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen, ook bij verzending, over op de consument bij de overdracht van de goederen.
(2) Bij ondernemers gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de goederen over op de ondernemer bij de overdracht, bij verkoop met verzending bij de levering van de goederen aan de vervoerder, de vrachtvervoerder of de andere persoon of instelling die met de verzending is belast.
(3) De overdracht wordt geacht te hebben plaatsgevonden wanneer de klant in gebreke is met de aanvaarding.
§ 9 Garantie
(1) De klant heeft recht op een wettelijke garantie, die wordt gewijzigd overeenkomstig §§ 9, 10 van deze algemene voorwaarden.
(2) Bestelde goederen kunnen qua kleur enigszins afwijken van de goederen die op internet worden afgebeeld. Er wordt verwezen naar § 3 lid 1 van deze algemene voorwaarden.
(3) Consumenten hebben de keuze of zij nakoming achteraf door herstel of vervangende levering verlangen. De verkoper heeft het recht om de gekozen wijze van nakoming achteraf te weigeren indien deze alleen met onevenredige kosten mogelijk is en de andere wijze van nakoming achteraf geen aanzienlijke nadelen voor de consument met zich meebrengt. Bij bedrijven verleent de verkoper voor gebreken aan de goederen in eerste instantie naar eigen keuze garantie door herstel of vervangende levering.
(4) Indien de nakoming achteraf mislukt, kan de klant in principe naar eigen keuze een verlaging van de koopprijs (korting) of ontbinding van de overeenkomst (hertrekking) eisen; daarnaast kan de klant schadevergoeding in plaats van de prestatie eisen. Bij slechts onbeduidende gebreken heeft de klant – rekening houdend met de belangen van beide partijen – geen recht op ontbinding. In plaats van schadevergoeding in plaats van de prestatie kan de klant vergoeding van vergeefse uitgaven eisen in het kader van § 284 BGB (Duits Burgerlijk Wetboek), die hij in het vertrouwen op de ontvangst van de goederen heeft gedaan en redelijkerwijs mocht doen. Indien de klant schadevergoeding in plaats van de prestatie kiest, gelden de aansprakelijkheidsbeperkingen overeenkomstig § 10 lid 1 van deze algemene voorwaarden.
(5) Ondernemers moeten de verkoper binnen een termijn van 2 weken na ontvangst van de geleverde goederen op de hoogte stellen van duidelijke gebreken aan de geleverde goederen; anders is het geldend maken van de garantieclaim uitgesloten. Voor het naleven van de termijn volstaat tijdige verzending of kennisgeving. Voor handelaren geldt § 377 HGB (Duits Wetboek van Koophandel).
(6) Indien de klant ondernemer is, geldt als aard van de goederen in principe alleen de productbeschrijving van de verkoper als overeengekomen. Openbare uitspraken, aanprijzingen of reclame van de fabrikant vormen geen contractuele eigenschap van de goederen.
(7) De garantieperiode voor consumenten bedraagt 2 jaar vanaf de levering van de goederen. Afwijkend hiervan bedraagt de garantieperiode voor ondernemers 1 jaar vanaf de levering. De garantieperiode van één jaar geldt niet indien de verkoper grove nalatigheid kan worden verweten, noch in geval van lichamelijk letsel of schade aan de gezondheid van de klant of in geval van overlijden van de klant, in geval van garantie of in geval van leveringsregress volgens § 478 BGB (Duits Burgerlijk Wetboek). De aansprakelijkheid van de verkoper volgens de productaansprakelijkheidswet blijft hierdoor onaangetast.
(8) In afwijking van lid 7 geldt de normale verjaringstermijn indien de verkoper een gebrek opzettelijk heeft verzwegen.
(9) De verkoper geeft de klant geen garanties in juridische zin, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Fabrieksgaranties blijven hiervan onverlet.
§ 10 Aansprakelijkheidsbeperkingen
(1) In caso di violazioni degli obblighi per colpa lieve, la responsabilità è limitata al danno medio prevedibile in base al tipo di merce e tipico del contratto. Ciò vale anche in caso di violazioni degli obblighi per colpa lieve dei rappresentanti legali o degli ausiliari del venditore. Il venditore non è responsabile in caso di violazione per colpa lieve di obblighi contrattuali non essenziali. Egli è invece responsabile per la violazione di posizioni giuridiche contrattualmente essenziali del cliente. Le posizioni giuridiche contrattualmente essenziali sono quelle che il contratto deve garantire al cliente in base al contenuto e allo scopo del contratto stesso. Il venditore è inoltre responsabile per la violazione di obblighi il cui adempimento è essenziale per la corretta esecuzione del contratto e sul cui rispetto il cliente può fare affidamento.
(2) Le limitazioni di responsabilità di cui sopra non riguardano i diritti del cliente derivanti da garanzie e/o responsabilità per il prodotto. Inoltre, le limitazioni di responsabilità non si applicano in caso di dolo, violazione di obblighi contrattuali essenziali, nonché in caso di lesioni fisiche e danni alla salute attribuibili al venditore o in caso di morte del cliente.
(3) Il venditore è responsabile solo per i propri contenuti sul sito web del suo negozio online. Nella misura in cui i link consentono l'accesso ad altri siti web, il venditore non è responsabile dei contenuti esterni ivi contenuti. Egli non si assume alcuna responsabilità per i contenuti esterni. Se il venditore viene a conoscenza di contenuti illegali su siti web esterni, ne bloccherà immediatamente l'accesso.
§ 11 Disposizioni finali, risoluzione delle controversie
(1) Si applica il diritto della Repubblica Federale Tedesca. Per i consumatori che non stipulano il contratto per scopi professionali o commerciali, questa scelta di legge si applica solo nella misura in cui non sia revocata la protezione concessa da disposizioni imperative della legge dello Stato in cui il consumatore ha la sua residenza abituale. Non si applicano le disposizioni della Convenzione delle Nazioni Unite sulla vendita internazionale di beni mobili. Il § 21 comma 8 frase 1, 4 TDSG rimane invariato.
(2) Siamo tenuti a informarvi che, per quanto riguarda la cosiddetta risoluzione delle controversie online, la Commissione Europea mette a disposizione una piattaforma online dedicata. È possibile accedere a tale piattaforma al seguente link: https://ec.europa.eu/consumers/odr. A questo proposito, siamo inoltre tenuti a comunicarvi il nostro indirizzo e-mail, che è il seguente: kontakt@pagopace.de
Non siamo né disposti né obbligati a partecipare a pro